آب نخود فرنگی منجمد یا حتی کنسرو شده را می توان استفاده کرد

نخود سبز تقریباً به اندازه پای سیب آمریکایی است. لباس کردی زنانه سنندج نخودهایی که معمولاً فکر می کنیم به صورت پخته یا در سوپ می خوریم، نخود سبز باغی (یا نخود انگلیسی) هستند.

آنها مانند نخود فرنگی قندی نیستند که به عنوان نخود کامل خورده می شوند.

اگر از خود می پرسیدید که آیا نخود فرنگی منجمد، تازه یا حتی کنسرو شده برای شما مفید است یا خیر، خوشحال خواهید شد که از فواید تغذیه ای فراوان آنها مطلع شوید.

علاوه بر نخود فرنگی و هویج یا سوپ نخود، نخود فرنگی را می توان در انواع غذاهای سالم و خلاقانه ادغام کرد.

حقایق تغذیه ای نخود فرنگی
نصف فنجان نخود فرنگی یخ زده، بدون نمک (80 گرم) آب پز شده، 62 کالری، 4 گرم پروتئین، 11 گرم کربوهیدرات و 0.2 گرم چربی دارد. نخود فرنگی منبع عالی ویتامین K، فیبر و روی است. اطلاعات تغذیه زیر توسط USDA.1 ارائه شده است
کربوهیدرات ها
نصف فنجان نخود فرنگی دارای 11 گرم کربوهیدرات است آب نخود برای سرفه که تقریباً 4 گرم آن از فیبر و 4 گرم از قندهای طبیعی به دست می آید.

شاخص گلیسمی نخود سبز 51 است که پایین در نظر گرفته می شود. در هر وعده، بار گلیسمی 4.2 است.

 

رژیم غذایی پر فیبر چیست؟
چربی ها
نخود فرنگی اساساً بدون چربی است مگر اینکه با چربی های اضافه تهیه شده باشد.

پروتئین
نخود فرنگی در هر وعده حدود 4 گرم پروتئین دارد. محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی در مقایسه با سایر سبزیجات، نخودفرنگی دارای پروتئین نسبتاً بالایی است.

ویتامین ها و مواد معدنی
نخودفرنگی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A، پتاسیم، آهن، منیزیم، منگنز، روی، فولات و ویتامین های B را تامین می کند.

کالری
نخود فرنگی یک غذای کم کالری است عکس اتو جیوه دار که نصف فنجان (۸۰ گرم) آن ۶۲ کالری دارد که ۷۳ درصد آن از کربوهیدرات، ۲۴ درصد از پروتئین و ۲ درصد از چربی تامین می‌شود.

  • منابع:
    1. Pea Nutrition Facts and Health Benefits
  • تبلیغات: 
    1. اثرات بلندمدت مصرف سرکه
    2. سرکه ساخته شده از آب و اسید استیک
    3. تغذیه کنترل شده با پسته
    4. درمان یبوست با آلوئه ورا