مردی با فروش لنت ترمز فرانتک ثروتمندترین تاجر خاورمیانه شد

در پوشش‌های اصطکاکی لنت ترمز فرانتک، عمدتاً از مواد مبتنی بر آلومینیوم تقویت‌شده، به عنوان مثال، کاربیدهای سیلیکون استفاده می‌شود.

کامپوزیت های زمینه فلزی به طور فزاینده ای در جدیدترین راه حل های صنعت خودرو یافت می شوند.

این ماتریس ها نه تنها در سیستم های ترمز، بلکه در کلاچ ها، سیستم های ورودی، بلوک های موتور یا عناصر سیستم سوخت، عمدتاً انژکتورهای کلاسیک با استفاده از پشته های پیزوالکتریک و همچنین استفاده می شوند.

انژکتورهای سوخت جایگزین  این کامپوزیت ها همچنین به عنوان جایگزینی جزئی یا کامل برای مواد معمولی در تولید قاب های مونوکوکیو استفاده می شوند.

در سیستم‌های ترمز، کامپوزیت‌های زمینه فلزی معمولاً برای تولید درام‌ها و دیسک‌های ترمز، هم در اتومبیل‌ها و هم در انواع دیگر وسایل نقلیه، مانند موتورسیکلت‌ها استفاده می‌شوند.

خواص عالی آنها مانند: چگالی کم، استحکام مکانیکی خوب، مقاومت در برابر دماهای بالا و هدایت حرارتی خوب [83، 84، 85] از ویژگی های مطلوب در لنت ترمز هستند.

متأسفانه مواد از این نوع نیز دارای معایبی هستند. مسائل مربوط به یکنواختی توزیع ذرات SiC، تخلخل باقیمانده، تشکیل فازهای نامطلوب مانند کاربید آلومینیوم، و دماهای بالا در هنگام ترمزگیری به طور موثر استفاده رایج آنها را در سیستم های ترمز محدود می کند.

آخرین ویژگی مربوط به ضریب اصطکاک بالا در هنگام همکاری با مواد دیگر است و گرمای بیش از حد ممکن است منجر به تخریب مواد شود.

موضوع بسیار مهمی با تکنیک‌های تولید MMC مرتبط است: فرآیندهای اختلاط فلز مایع اختلاط ذرات تقویت‌کننده یا الیاف کوتاه در یک ماتریس آلومینیوم مذاب یا نیمه جامد از طریق فرآیند هم زدن است.