مردی با فروش زیتون تازه 1401 میلیاردر شد

میوه درخت زیتون، زیتون در غذای مدیترانه ای بسیار محبوب است. اصالتاً از آسیای صغیر است و هزاران سال است که مصرف می شده است. توضیحاتی در مورد ارزش غذایی و فواید آن برای سلامتی از نظر انواع، زیتون های زیادی وجود دارد.

در بازار می توانید زیتون تازه 1401 سیاه، سبز، زرد یا بنفش پیدا کنید. این رنگ ها به منشا این میوه ها بستگی ندارد. آنها بیشتر نشان دهنده بلوغ زیتون در هنگام چیدن هستند.

به عنوان مثال، زیتون سبز را چند ماه قبل از رسیدن نهایی می چینند. در مقابل، رنگ سیاه نشان دهنده رسیده بودن کامل یک زیتون است. به طور کلی این میوه ها بسته به درجه بلوغ مورد نظر بین ماه های مرداد تا آبان چیده می شوند.

پس از چیدن به عنوان چاشنی یا پیش غذا و همچنین برای استخراج روغن استفاده می شود. زیتون به دلیل غنای سهم تغذیه ای آن شناخته شده است.

اما ارزش غذایی به نوع و شکل زیتون مصرفی بستگی دارد. برای راهنمایی شما، در اینجا کالری، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در زیتون و روغن زیتون آورده شده است.

100 گرم زیتون سبز یا سیاه نشان دهنده ارزش انرژی تقریباً 115 کالری است. مصرف همین مقدار از این نوع میوه همچنین امکان سهم یک گرم پروتئین، 13 گرم کربوهیدرات، 13.9 گرم لیپید و همچنین 75 گرم آب را فراهم می کند.

به طور خلاصه، زیتون می تواند بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کند، که آن را به یک غذای خوب برای سلامت تبدیل می کند. این می تواند کاملاً رایج ترین رژیم های غذایی را ادغام کند.

علاوه بر این، سرشار از فواید درمانی است.روغنی که از زیتون به دست می آید به دلیل طعم بی نظیر و اثرات آن بر سلامتی، در بازار خوراک شناسی بسیار ارزشمند است.

همچنین به دلیل غنی بودن از امگا 9 و آنتی اکسیدان های محافظ توصیه می شود. 100 گرم دارای محتوای کالری 900 کیلو کالری است. محتوای ویتامین E موجود در آن نیز عالی است و به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.