ماهی های زیادی در دریا وجود دارند

ماهی های زیادی در دریا وجود دارند و محققان معتقدند که افزودن آنها به ماهی قزل آلا پرورشی رژیم غذایی می تواند اثرات مثبت و پایداری بر سلامت شما داشته باشد.

ماهی سرشار از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی، یک غذای کم کالری و بدون کربوهیدرات است که با اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه پر شده است، که یک نوع چربی سالم است که یک ماده مغذی ضروری محسوب می شود.

در حالی که ممکن است ماهی بخورید فقط به این دلیل که طعم آن را دوست دارید، ماهی جنوب اما فوایدی دارد که ممکن است شما را شگفت زده کند.

خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهید

اضافه کردن دو 6 اونس. وعده های غذایی ماهی در رژیم غذایی شما در هر هفته می تواند خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را در میان افرادی که قبلاً مبتلا به بیماری قلبی تشخیص داده شده اند کاهش دهد.

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های روغنی مانند ماهی تن، هالیبوت، باس و سالمون می تواند شانس ابتلا به یک حمله قلبی دیگر، حتی کشنده را تا حدود 17 درصد کاهش دهد. اگر ماهی برای کام یا کیف پول شما مناسب نیست.

مکمل اسید چرب DHA (اسید دوکوزاهگزانوئیک) و EPA (اسید ایکوزاتترانوئیک) را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

کاهش افسردگی

اگر از افسردگی رنج می برید، افزودن اسیدهای چرب امگا 3 به رژیم غذایی شما ممکن است به کاهش تعداد دوره هایی که تجربه می کنید کمک کند. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که افسردگی را تجربه می‌کنند.

فاقد مقدار مناسب EPA (ایکوزاتترانوئیک اسید) و DHA (دوکوزاهگزانوئیک اسید) هستند،  ماهی قزل آلا خال قرمز چربی‌های موجود در امگا 3 که به تنظیم خلق و خوی کمک می‌کنند.

تقویت سلامت مغز

اسیدهای امگا 3 موجود در ماهی های چرب به دلیل پاسخ ضد التهابی در بدن به محافظت از مغز کمک می کند و به مبارزه با آسیب مغزی ناشی از افزایش سن و همچنین سموم موجود در آلودگی هوا کمک می کند.

افزودن یک تا دو وعده ماهی یا صدف پخته یا آب پز  ماهی خشک در هفته نیز با حافظه و شناخت بهتر همراه است.

  • منابع:
    1. Surprising Benefits of Eating Fish
  • تبلیغات: 
    1. چگونه با یک سنجاب در خانه زندگی کنیم؟!
    2. تشک خوابی که شما را به آینده می برد!
    3. با استفاده از ماکارونی درختانی پربارتر داشته باشید
    4. اربرد دوربین مدار بسته در اسلحه سازی