لباس های کردی با سنگ دوزی خاصی روی لباس ها طراحی شده است

خیاط ها بی وقفه کار می کنند
در گذشته، لباس کردی به ندرت در مغازه ها دیده می شد و لباس کردی زنانه سنندج خیاط ها به جای آن در خانه، پشت درهای بسته و دور از چشم مسئولان، لباس می ساختند. اما امروز وضعیت برعکس شده است .

و خیاطان قامشلی با تقاضای فزاینده دست و پنجه نرم می کنند، به ویژه با نزدیک شدن به جشنواره نوروزی بهار در 21 مارس، زمانی که لباس سنتی مورد پسند کردها قرار گرفته است.
«از زمان انقلاب تقاضا برای لباس کردی رو به افزایش است. آب نخود برای سرفه سامی موسی، که در منطقه خیاطان قامشلی کار می کند، گفت: آنها به ویژه در جشنواره نوروز و برای عروسی ها پوشیده می شوند.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «امروزه ما کار را متوقف نمی کنیم زیرا تقاضا بسیار زیاد است. او افزود: «ما در حال کار روی 100 قطعه در ماه، به ویژه در بهار هستیم، در حالی که قبل از (2011) بیش از 10 قطعه در ماه کار نمی‌کردیم.»

قیمت لباس‌های او از 40000 پوند سوریه (80 دلار، 75 یورو) تا 80000 (160 دلار) بسته به پارچه و کار دوخت متغیر است. خیاط رائد یوسف، 38 ساله، با افتخار در مورد مجموعه ای از گزینه ها صحبت می کند.

که اکنون در دسترس کسانی است محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی که به دنبال لباس سنتی کردی هستند. او که در کنار چرخ خیاطی خود نشسته بود، گفت: «در گذشته لباس‌های کردی مخفیانه ساخته می‌شد. اما امروز در اروپا مشتریانی داریم.

که برایشان لباس می فرستیم تا در عروسی ها و نوروز بپوشند. عکس اتو جیوه دار “چند روز پیش، برای اولین بار، یک لباس عروس سنتی برای عروس در روز عروسی اش درست کردم.” – خبرگزاری فرانسه

  • منابع:
    1. SYRIA’S KURDS HIT CATWALK TO PROMOTE TRADITIONAL ATTIRE
  • تبلیغات: 
    1. سبک ها و مدل های مختلف کیف چرم
    2. دلایل استفاده از چرم در تولید کیف
    3. برنج قهوه ای و فواید آن برای سلامتی
    4. آلومینیوم خالص در قرن نوزدهم از طلا و پلاتین ارزشمندتر بود