صابون گل سیتو بادام موجب سقوط هواپیمایی در مالزی شد

صابون می تواند برای پوست شما، به خصوص پوست صورت شما مضر باشد. بسته به محصولی که استفاده می کنید، روتین روزانه شستشوی صورت شما ممکن است چیزهایی را که پوست شما برای سالم بودن نیاز دارد از بین ببرد.

این مقاله به این می پردازد که صابون گل سیتو بادام معمولی چه می کند، چرا برای پوست شما خوب نیست، چرا پاک کننده های مایع بهتر هستند، و چگونه می توانید بدون آسیب رساندن به صورت خود را پاکسازی کنید.

سورفکتانت ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: سورفکتانت های مبتنی بر صابون و مواد شوینده مصنوعی، سورفکتانت های مبتنی بر همچنین به عنوان syndets، مخفف مواد شوینده مصنوعی شناخته می شود.

محصولات Syndet، مانند پاک کننده های مایع صورت، برای پوست شما بهتر در نظر گرفته می شوند. سورفکتانت‌های مبتنی بر صابون به‌ویژه مشکل‌ساز هستند.

هنگامی که سد پوستی در معرض خطر قرار می‌گیرد، به سموم، باکتری‌ها و سایر مواد ناسالم اجازه می‌دهد تا عمیق‌تر به پوست نفوذ کنند، جایی که می‌توانند آسیب‌های طولانی‌مدت داشته باشند.

در این لایه‌های عمیق‌تر، سورفکتانت‌های مبتنی بر صابون با پایانه‌های عصبی تماس پیدا می‌کنند و باعث واکنش سیستم ایمنی می‌شوند.

که منجر به التهاب، خارش و تحریک می شود. آنها چیزی را تشکیل می دهند که میکروبیوم پوست نامیده می شود. برخی از این میکروب ها مضر هستند (پاتوژن)، اما در پوست سالم بیشتر آنها مفید هستند.

یکی از وظایف میکروب های مفید کنترل پاتوژن های مضر است. آنها این کار را با اسیدی نگه داشتن پوست انجام می دهند.

سورفکتانت های موجود در صابون های معمولی اسیدیته پوست شما را کاهش داده و بسیاری از باکتری های خوب را از بین می برند. که به بدها اجازه می دهد تا شکوفا شوند

باکتری های مفید همچنین فعالیت سیستم ایمنی در پوست را خاموش و روشن می کنند. هنگامی که آنها ضعیف می شوند، سیستم ایمنی ممکن است به عفونت، التهاب و آسیب پاسخ ندهد