سنگ نمای ساختمان تبریز را می توان برای ساختد تابلو استفاده کرد

از فرمول‌های بازالت و گرانیت می‌توان دریافت که رنگ را می‌توان با گنجاندن یک کانی متفاوت به طور چشمگیری تغییر داد. این موضوع برای همه سنگ ها نیز صادق است.

برخی از کانی‌هایی که نقش مهمی در ایجاد رنگ و سایه سنگ نمای ساختمان تبریز دارند، اکسیدهای آهن، هماتیت و لیمونیت هستند که به ترتیب رنگ‌های قهوه‌ای مایل به قرمز و قهوه‌ای مایل به زرد تولید می‌کنند.

ماده قیری مواد آلی که سایه های خاکستری و سیاه ایجاد می کند. و مواد معدنی مانند دیوپسید، هورنبلند، سرپانتین و تالک که می تواند ظاهری سبز رنگ به سنگ ها بدهد. اینها تنها تعدادی از مواد معدنی ممکن است که رنگ یا سبکی را به سنگ می بخشد.

نه تنها مواد معدنی بر رنگ سنگ تأثیر می گذارند، بلکه محتوای مواد معدنی نیز سختی سنگ را تعیین می کند. سختی کانی ها از 1 تا 10 متغیر است که 1 نرم ترین و 10 سخت ترین است.

گرانیت که از فلدسپات ها و کوارتز تشکیل شده است دارای سختی 6 تا 7 است در حالی که سنگ مرمر دارای سختی 3 تا 5 است. کربنات کلسیم به صورت خالص دارای سختی 3 است، بنابراین بدیهی است که ناخالصی های موجود در سنگ مرمر دارای یک سختی است. تمایل به سخت تر کردن آن

درک پیشینه زمین شناسی سنگ به فرد کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد استفاده، نگهداری و مرمت آن اتخاذ کند.

هنگام انتخاب سنگ برای یک پروژه، مهم است که متریالی را انتخاب کنید که برای استفاده از پروژه، محیطی که در آن نصب می شود و استفاده روزانه از آن مناسب باشد.

تراکم عبارت است از کاهش فضای منافذ درون ماده تحکیم نشده در پاسخ به افزایش وزن مواد پوشاننده که به طور مداوم در حال رسوب گذاری است.

این کاهش فضای منافذ باعث خشک شدن می شود که به معنای آب زدایی رسوب است. به ویژه در خاک رس، این آبگیری ذرات را در تماس نزدیک با یکدیگر قرار می دهد و به آنها اجازه می دهد با یکدیگر پیوند برقرار کنند.