سبد پلاستیکی باعث تصادفی وحشتناک در کرج شد

ما جلوی هر کلاس سطل زباله داریم، روزهای چهارشنبه باید زباله های سطل ها جمع آوری شود.

اگر دانش آموزی در محوطه مدرسه آشغال ریخته شود، عواقب بدی در پی خواهد داشت.»

مدارس سطل‌های پلاستیکی و سبد پلاستیکی دست دوم را معرفی کرده‌اند و به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند که از سطل‌ها برای زباله‌ها استفاده کنند، در نتیجه میزان ریختن پلاستیک و سایر مواد به محیط طبیعی را کاهش می‌دهند.

با این حال، مربیان مدارس ابتدایی و متوسطه تاکید کردند که ممنوعیت ورود پلاستیک به محوطه مدرسه دشوار است زیرا بیشتر مواد غذایی بسته بندی شده در پلاستیک فروخته می شود. به طور مشابه، آدان و مولتا و اوبراین و توندلانا استفاده گسترده، در دسترس بودن آسان و فقدان جایگزین را به عنوان محرک های کلیدی برای استفاده مداوم از پلاستیک برجسته کردند.

بنابراین، هم مطالعات و هم مطالعات فعلی نشان می‌دهند که انگیزه‌ای برای ترویج رفتار طرفدار محیط‌ زیست وجود دارد، با این حال پیشینه جمعیت‌شناختی فراگیران آن را چالش‌برانگیز می‌کند زیرا جایگزین‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف کمی وجود دارد.

در واقع، یکی از معلمان دبستان تأکید کرد که بیشتر دانش‌آموزان از پیشینه‌های ضعیف هستند و عموماً از ظروف و کیسه‌های پلاستیکی برای نگهداری یا حمل لوازم التحریر خود استفاده می‌کنند، که ممنوعیت پلاستیک غیرقابل استفاده مجدد را در محوطه مدرسه دشوار می‌کند.

O’Brien و Thondhlana [19] همچنین تأکید کردند که پاسخ دهندگان از کیسه های پلاستیکی خریداری شده برای اهداف دیگری مشابه مطالعه فعلی استفاده می کردند.

بنابراین، این یادگیرندگان در واقع استفاده مجدد از کیسه های پلاستیکی را ترویج می کنند، اما این برای محیط زیست هزینه دارد زیرا بسیاری از آنها با دوام نیستند، گردش مالی بالایی دارند و به راحتی می توان آنها را در محیط طبیعی دور انداخت.

به این ترتیب، ترویج جایگزین‌های پلاستیکی و ارائه یارانه‌ها می‌تواند منجر به استفاده کم یا کم‌تر از پلاستیک شود، با این حال اغلب جایگزین‌ها برای محیط طبیعی هزینه دارند.