در گذشته از ایزوگام شرق پوشش خاتم برای دوخت کت استفاده می کردند

محیط رشد بام های سبز ایزوگام شرق پوشش خاتم اضافی را تشکیل می دهد که در پشت بام های غیر عایق می تواند مفید یا مضر باشد.

رفتار حرارتی همان بام سبز نصب شده در تایپه و چیای را به ترتیب تحت آب و هوای جزیره گرمسیری و نیمه گرمسیری مقایسه کرد.

بام سبز نصب شده در Chiayi به طور کلی تلاش حرارتی بهتری نسبت به تایپه نشان داد که اهمیت شرایط آب و هوایی را در ارزیابی اثربخشی بام‌های سبز تأیید می‌کند.

با این وجود، در هر دو مورد، بام های سبز اثر خنک کنندگی در طول روز و اثر عایق در طول شب نشان دادند. در طول روز، بام‌های سبز دمای داخل خانه را حدود 8 درصد کاهش دادند.

نتایج نشان داد که در طول تابستان مصرف انرژی برای ساختمان بام سبز حدود 5 درصد کمتر از تقاضای انرژی برای همان ساختمان بدون بام سبز یعنی سناریوی موردی پایه بود.

علاوه بر این، در زمستان استقرار بام سبز مستلزم مصرف انرژی بیشتر است. در مجموع، تفاوت در تقاضای انرژی در طول سال برای ساختمان با و بدون بام سبز ناچیز بود.

مطالعات دیگر پتانسیل یک بام سبز بادام زمینی را در یک پشت بام عایق بندی شده تحت شرایط آب و هوایی گرمسیری در هنگ کنگ بررسی کردند. این مطالعه نشان داد که استقرار یک بام سبز منجر به افزایش بارهای انرژی خنک کننده تابستانی شد.

علاوه بر این، هنگامی که Sedum در بام سبز استفاده شد، تقاضای انرژی ساختمان تحت همه شرایط آب و هوایی کاهش یافت.

این آخرین نتیجه نشان داد که گونه های گیاهی می توانند بر بام سبز تأثیر بگذارنددر فصل تابستان، عایق کاری ناکافی سقف ها می تواند باعث گرم شدن بیش از حد مناطق زیر آنها شود که منجر به افزایش استفاده از تهویه مطبوع می شود.

بام سبز نه تنها به عنوان یک مانع عایق عمل می کند، بلکه از ترکیب فرآیندهای گیاه و خاک مانند تبخیر و تعرق و انتقال تبخیر برای کمک به کاهش انرژی خورشیدی جذب شده توسط خود بام سبز استفاده می کند.