در گذشته از آویشن پهن برای بیهوش کردن بیماران استفاده می کردند

آژانس دارویی اروپا آویشن پهن را “مصرف سنتی به عنوان خلط آور، ضد سرفه و در هنگام سرماخوردگی” می داند. توصیه می‌کند که استفاده از آن برای بزرگسالان و کودکان بالای دوازده سال باشد.

علاوه بر این، معتقد است که مخلوط‌های برگ آویشن ریشه پامچال می‌تواند ادعای “استفاده ثابت پزشکی در برابر سرفه” را داشته باشد، یا “استفاده سنتی در برابر سرفه های همراه با سرماخوردگی” در مورد محصولات بدون MA.

محصولات مبتنی بر آویشن و پامچال که مدرک MA دریافت کرده اند برای بزرگسالان محفوظ است.

سازمان بهداشت جهانی استفاده از آویشن را “در برابر سوء هاضمه و سایر اختلالات گوارشی، در برابر سرفه در هنگام سرماخوردگی یا برونشیت و به عنوان غرغره در برابر التهاب حنجره و حنجره می شناسد.

التهاب لوزه ها در کاربردهای موضعی، خواص ضد عفونی کنندگی و شفابخش آویشن، بر روی زخم های سطحی پوست و در برابر تحریکات دهانی ذکر شده است.

همکاری علمی اروپا در فیتوتراپی، استفاده از آویشن را “در آب مرواریدهای مجاری هوایی فوقانی، به عنوان یک دارو” می شناسد. کمکی در درمان سیاه سرفه و رفع درد دهان و بوی بد دهان است.

دوز معمول 1 تا 2 گرم گیاه خشک در هر فنجان آب جوش، به صورت دم کرده، چند بار در روز یا معادل آن در گیاهان تازه است. برای مصرف عصاره مایع دوز با توجه به غلظت مواد فعال محاسبه می شود.

یک چای آویشن یا یک قطره اسانس رقیق شده در یک کاسه آب داغ نیز می تواند در استنشاق برای پاکسازی مجاری تنفسی استفاده شود. دم کرده های غلیظ تر به عنوان غرغره یا دهان شویه استفاده می شود.

مخلوط های برگ آویشن ریشه پامچال باید همانطور که در دستورالعمل های محصول توصیه شده است استفاده شود.

هیچ منع مصرف خاصی برای استفاده از آویشن وجود ندارد. گاهی اوقات، برخی از افراد به مواد فعال موجود در آویشن، به ویژه پس از قرار گرفتن در معرض زیاد یا مکرر، دچار حساسیت می شوند.

استفاده از آویشن برای افرادی که به گیاهان خانواده لابیاته (نعنا، مریم گلی، رزماری، اسطوخودوس، آویشن وحشی و …) حساسیت دارند، توصیه نمی شود.