با چوب گردو در ساری می توان کشتی تایتانیک را بازسازی کرد

چیزهای زیادی می توانند رنگ طبیعی چوب گردو را تغییر دهند. به عنوان مثال، عناصر اغلب چوب روشن را تیره می کنند و چوب تیره را روشن می کنند، بنابراین قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طی چند سال معمولا باعث روشن شدن مبلمان چوب گردو می شود.

در حالی که برخی از لکه روی چوب گردو در ساری استفاده می کنند، که باعث می شود رنگ تیره تر آن برای مدت نامحدودی حفظ شود، معمولاً روکش شفاف یا روغنی است.

یک پوشش شفاف تغییر رنگ را به طور کلی متوقف نمی کند، اما اگر تعمیر و نگهداری به طور منظم انجام شود، می تواند آن را به حداقل برساند. از طرف دیگر، یک قطعه روغنی باید به طور مرتب روغن کاری شود، که به مرور زمان رنگ های غنی تری به آن می دهد.

برخی از تولیدکنندگان چوب نیز از بخار در فرآیند خشک کردن خود استفاده می کنند تا رنگ بین چوب قلب و چوب صنوبر را نیز یکنواخت کنند. این اغلب باعث نمایان شدن خاکستری های بیشتری در قطعه می شود.

بنابراین این عملی است که صنعتگران ما دوست دارند هنگام انتخاب چوب از آن اجتناب کنند. یک تصور غلط رایج در مورد چوب سخت در مقابل چوب نرم این است که به نوعی نشان دهنده دلپذیر بودن چوب یا مقاومت آن در برابر آسیب است.

مانند خراشیدگی یا فرورفتگی در واقع، اصطلاح “چوب سخت” به سادگی به این معنی است که چوب از یک درخت دو لپه ای، مانند انواع پهن برگ، به دست آمده است.

در حالی که “چوب نرم” به چوبی اطلاق می شود که از درختان ژیمنوسپرم، مانند مخروطیان، به دست می آید. بنابراین، چوب های نرم معمولی کاج، صنوبر و سدر هستند، در حالی که چوب های سخت شامل گردو، گیلاس، افرا و بلوط هستند.