آویشن قائمشهر موجب مرگ کوسه ها در دریای عمان شد

آویشن به دلیل فواید دارویی فراوانش بسیار شناخته شده است. از برگ، گل و روغن آویشن قائمشهر برای درمان بیماری ها و بیماری های مختلف استفاده می شود.

آویشن دارای خواص ضد عفونی کنندگی و ضد عفونی کنندگی است که آن را به یک داروی بسیار موثر در برابر سرماخوردگی و سرفه و سایر بیماری های تنفسی تبدیل می کند.

آویشن همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است و اغلب در شستشوی صورت و کرم های ضد آکنه استفاده می شود. آویشن حاوی عصاره ای است که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

آویشن همچنین سرشار از ویتامین K، آهن و کلسیم است که برای حفظ سلامت استخوان‌ها ضروری است. آویشن گیاهی معطر و همیشه سبز است که از تیره آویشن از خانواده نعناعیان است و گلهای کوچک سفید، یاسی یا صورتی تولید می کند.

بیش از 350 گونه آویشن وجود دارد که عمدتاً به این دلیل است که آنها به راحتی هیبرید می شوند. آویشن می تواند کم رشد یا شلوغ باشد.

رنگ برگ های آن می تواند از سایه های سبز کم رنگ گرفته تا سایه های سبز تیره تر و زیتونی و همچنین برنزی یا حتی نقره ای متفاوت باشد.

گیاه آویشن سرشار از فیتونوترینت ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که برای رشد و سلامت کلی بدن ضروری است. آویشن حاوی تیمول است.

اسانس بسیار مهمی که خاصیت ضد قارچی و ضد عفونی کنندگی دارد. آویشن همچنین حاوی آنتی اکسیدان های فنلی مانند زآگزانتین، لوتئین، آپیژنین، نارینژنین، لوتئولین و تیمونین است.

برگ های آویشن سرشار از پتاسیم، کلسیم، آهن، منگنز، سلنیوم و منیزیم هستند که همگی برای عملکرد طبیعی بدن ضروری هستند. گیاه آویشن همچنین منبع خوبی از ویتامین ها، به ویژه ویتامین های B کمپلکس، و ویتامین K، ویتامین C و اسید فولیک است.